Υγεία

Εργαλεία Καθημερινής Αυτοθεραπείας | Κίνηση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Η πλειονότητα των σημερινών μεθόδων υγείας και ευζωίας δίνουν έμφαση στον παράγοντα άσκηση. Στο πόσο, πώς και με ποιο τρόπο ασκούμαστε ή αθλούμαστε με τρόπο συστηματικό, προγραμματισμένο και προκαθορισμένο. Όπως όλα στη ζωή μας τείνουν σήμερα να είναι συγκεκριμένα, στατικά και φορμαρισμένα.

Η κίνηση είναι μια φυσική αναγκαιότητα για το σώμα μας, πολύ δε περισσότερο για την ύπαρξη μας.

Ασκούμαστε όχι τόσο πολύ γιατί μας αρέσει, αλλά κυρίως γιατί πρέπει, για να είμαστε υγιείς, για να αρέσουμε, γιατί το κάνουν όλοι, γιατί είναι καλό για την υγεία μας, γιατί το συστήνουν οι ειδικοί. Στην τάξη αεροβικής, πιλάτες, στο γυμναστήριο, στο ομαδικό γκρουπάκι του crossfit. Και μετράμε τα βήματα, τα σκαλιά, τους καρδιακούς παλμούς, τα λεπτά, με ρολογάκια, βραχιολάκια, εφαρμογές και όλων των ειδών.

Με ευφυή wearables για το στήθος, τους καρπούς, τους αστραγάλους, τις κνήμες, την καρδιά. Τα μετράμε πλέον όλα, έχουμε δείκτες απόδοσης, συγκεντρωτικά γραφήματα, reports ημέρας, ώρας και εβδομάδας, λεπτομερή και αναλυτικά. Για να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά σε άλλο ένα ζητούμενο υγείας.

Όχι τόσο γιατί πραγματικά το επιθυμούμε, όχι γιατί πραγματικά μας κάνει να αισθανόμαστε πιο όμορφα, πιο ανάλαφρα, πιο χαλαρά. Όχι γιατί μας συνδέει βαθιά με αυτό θαύμα που ονομάζεται σώμα αλλά κυρίως γιατί να κάνουμε τικ σε ένα ακόμα στόχο αποδοχής συνάμα και απόδοσης, που μας θέτει επιτακτικά ως αξιακό κριτήριο η ζωή μας στη σύγχρονη κοινωνία.

Έζησα τα περισσότερα χρόνια της παιδικής, εφηβικής και ακαδημαϊκής μου ηλικίας μέσα σε αθλητικούς χώρους και γήπεδα, μεγάλωσα με τους ήχους της μπάλας που χτυπούσε με δύναμη στο τερέν, ανακλαστικά στα χέρια και κατέληγε με θράσος στα σιδερένια κικλιδώματα. Συνήθισα την οικεία αγκαλιά με το ξύλινο παρκέ στα αβιάστα plongeon, τα ατελείωτα χιλιόμετρα που έπρεπε να διανυθούν πρώτα μέσα μου, κατά τη διάρκεια της θερινής προετοιμασίας.  Τα σταθερά βρεγμένα μαλλιά την πρώτη ώρα του σχολείου, κληροδότημα της πρωινής προπόνησης στην υγρασία της πισίνας, που συνόδευε νωχελικά τα βήματα μου, με την ανάλαφρη, σχεδόν τρυφερή της αίσθηση, για το υπόλοιπο της μέρας. Αυτό που πάντα με συγκινούσε πέρα από νίκες και ήττες, πέρα από ανατροπές, μονομαχίες, πολυμαχίες και διακρίσεις, ήταν αυτή η μαγική, διαλεκτική σχέση που άνοιγε τη συνομιλία με το σώμα. Που άντεχε, δυνάμωνε, δοκιμαζόταν και δοκίμαζε, εκπαιδευόταν σε νέες δεξιότητες, εκφραζόταν, μιλούσε, ελευθερωνόταν από τους κάθε είδους κινητικούς, νοητικούς και συναισθηματικούς καταναγκασμούς που του επέβαλαν οι εκάστοτε συνθήκες της ζωής μου. Το ίδιο σώμα που γοητευόταν, ερωτευόταν και εξακολουθεί να μαγεύεται από το ρυθμό της κίνησης, που νιώθει ευγνωμοσύνη όταν του επιτρέπουμε να πει αυτά που θέλει να εξομολογηθεί και να εκφράσει. Αυτά που το βαραίνουν και θέλει να ελευθερώσει, να ξεφορτωθεί και να αποτινάξει. Αυτά που θέλει να μοιραστεί, να προσφέρει, όλα όσα θέλει και ονειρεύεται να υπάρξει.

Η κίνηση λοιπόν, είναι μια φυσική αναγκαιότητα για το σώμα μας, πολύ δε περισσότερο για την ύπαρξη μας. Η κίνηση δημιουργεί έναν ιερό χώρο συνομιλίας, αυθεντικής και ελεύθερης σωματικής έκφρασης, πέρα από νόρμες, κινητικά πρότυπα  και μοτίβα. Μας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε το σώμα μας και τις δυνατότητες του, να εκφράσουμε τη μοναδικότητα μας, να ενισχύσουμε και να απογειώσουμε τη δημιουργικότητα μας. Το σώμα μας είναι άλλωστε ένας μοναδικός συνδυασμός οστικής και ερειστικής δομής, μυικής πυγμής, συνειδησιακής ευφυίας και χαρισματικότητας που είναι κατασκευασμένο γενετικά να κινείται για περισσότερο από οκτώ (8), κατά μέσο όρο, ώρες την ημέρα. Ας μην ξεχνάμε ότι το σώμα αποτελεί το πρώτο και κυρίαρχο οχυρό στο μονοπάτι της πνευματικότητας, της αυτοσυνείδησης και της αυτογνωσίας. Σε όλα τα ενεργειακά, φιλοσοφικά, πνευματικά συστήματα, ξεκινάμε να εδραιώνουμε την επίγνωση μας από το επίπεδο του φυσικού σώματος. Εφαρμόζουμε πρακτικές κάθαρσης, εναρμόνισης και ενδυνάμωσης του φυσικού μας φορέα πριν περάσουμε στα πιο λεπτοφυή επίπεδα του νοητικού και συναισθηματικού σώματος. Μαθαίνουμε να παρατηρούμε την αναπνοή, τον καρδιακό παλμό, το μυικό τόνο, πριν περάσουμε στα άυλα μοτίβα της ενέργειας, των δονήσεων, των σκέψεων και των συναισθημάτων.

Η καθημερινή κίνηση αποτελεί μια δυναμική προϋπόθεση υγείας, ευτυχίας και αρμονίας και εξασφαλίζει τεράστια οφέλη:

  • Καθαρίζει τους μεσημβρινούς από τις ενεργειακές απορροές και τα τοξικά συναισθήματα.
  • Ενισχύει την κινητικότητα στις αρθρώσεις.
  • Τονώνει και ενδυναμώνει τους μυώνες και τα οστά.
  • Αποφορτίζει το αιθερικό μας σώμα από τις συμφορημένες ενέργειες.
  • Καθαρίζει τα μεταβολικά κατάλοιπα από την κυκλοφορία τους αίματος.
  • Ενισχύει τη λεμφική κυκλοφορία και τονώνει τη δυναμική λειτουργία της καρδιάς.
  • Εξισορροπεί τη μυϊκή δύναμη με την ελαστικότητα στους μυώνες, τα μαλακά μόρια και τις αρθρώσεις.
  • Ενισχύει τη φυσική έκκριση των ορμονών της ευτυχίας (ενδορφίνες) και της μελατονίνης, θωρακίζοντας τη φυσική άμυνα του οργανισμού και εδραιώνοντας τη θετική μας προδιάθεση και ηρεμία.

Αντιθέτως, η έλλειψη κινητικής δραστηριότητας στην καθημερινότητα μας προκαλεί χρόνιες δυσαρμονίες καθώς:

  • Παρεμποδίζει την ομαλή κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου.
  • Υπονομεύει την καλή λειτουργία και αποδοτικότητα του κυκλοφορικού συστήματος και της καρδιάς.
  • Οδηγεί σε μακροχρόνια απώλεια της οστικής πυκνότητας, με άμεσο επακόλουθο την οστεοπόρωση.
  • Αποδυναμώνει τη μυική συνοχή και αποδοτικότητα.
  • Συντελεί στην αύξηση του σωματικού βάρους και την παχυσαρκία
  • Υπονομεύει την ανοσοποίηση και φυσική μας ζωτικότητα.
  • Συμβάλει στην συναισθηματική αποσταθεροποίηση.
  • Θολώνει την οητική μας διαύγεια και τη διαδικασία λήψης ορθών για τη ζωή μας αποφάσεων.

 Πώς να ωφεληθούμε από τα οφέλη της κίνησης στην καθημερινότητα μας;

  • Επιλέγοντας τρόπους, μεθόδους και πρακτικές κινητικής δραστηριότητας που να ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία μας, τον τρόπο ζωής και τις προτιμήσεις μας, που να εμπλουτίζουν και όχι να περιπλέκουν το καθημερινό μας πρόγραμμα.
  • Που να δημιουργούν ομορφιά, αρμονία και ποιοτικά αντισταθμίσματα ισορροπίας στην καθημερινότητα μας.
  • Εισάγοντας την κίνηση με φυσικό τρόπο στις μετακινήσεις, την εργασιακή μας καθημερινότητα, τις οικογενειακές μας εκδρομές, αναψυχές και βόλτες. Στον τρόπο που συναντούμε τους φίλους μας, ψυχαγωγούμαστε και κάνουμε ταξίδια.
  • Επιλέγοντας κινητικές δραστηριότητες όπως η Yoga, το Tai Chi και οι ήπιες πολεμικές τέχνες, για να ενισχύσουμε τη σύνδεση του σώματος με τον νου και να βιώσουμε εσωτερική ηρεμία και σταθερότητα.
  • Εισαγάγοντας στην καθημερινότητα μας ισχυρές δόσεις από περπάτημα, στην εργασία, στην τράπεζα, τα καθημερινά ψώνια. Περπάτημα στη φύση για να απευλευθερώνουμε τα άγχη και τα συναισθήματα που μας φορτίζουν και να συνδεθούμε με τη φυσική αρμονία που πάντα υπάρχει γύρω μας και την ξεχνάμε.
  • Κολυμπώντας στην πισίνα, το κολυμβητήριο, τη λίμνη και τη θάλασσα για να χαλαρώσουμε, να νιώσουμε απαλότητα, τρυφερότητα, ελαφρότητα, κάτι να μας ενώνει, να μας υποστηρίζει, να μας ενώνει.
  • Συμμετέχοντας σε ομαδικά αθλήματα για να παίξουμε, να γελάσουμε και να συνδεθούμε με τους άλλους ανθρώπους και τους φίλους μας.
  • Πραγματοποιώντας εξορμήσεις στη Φύση για να θεραπευθούμε από την πολύβοη, τεχνητή φασαρία των μεγάλων πόλεων.
  • Δημιουργώντας ευκαιρίες για περιπατητικά meetings με τους προισταμένους, τους συνεργάτες και τους πελάτες μας, για να συζητήσουμε όσα μας απασχολούν, να εισηγηθούμε δράσεις, να σχεδιάσουμε πλάνα, να θέσουμε χρονοδιαγράμματα, να πάρουμε αποφάσεις χωρίς να γερνάμε πάνω σε καρέκλες γραφείων, στεγνώνοντας στο μονότονα, ίδιο, εργασιακό περιβάλλον.

Γράψτε ένα σχόλιο

2 × three =