Υγεία

Ήπαρ το Αγέρωχο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Σύμφωνα με την Παραδοσιακή Κινεζική Ιατρική το ζεύγος Οργάνων Ήπαρ-Χοληδόχος Κύστη ανήκει στην Εποχική Ενέργεια της Άνοιξης, κυβερνάται από το Αρχέτυπο του Δένδρου (Tree or Wood) και εκφράζεται μέσα από το Φυσικό Στοιχείο του Αγέρα.. Η Άνοιξη συνδέεται ιδιαίτερα με το ενεργειακό αρχέτυπο του Αέρα που συμβολίζει την ελεύθερη και ανεμπόδιστη ροή της Ενέργειας στη Φύση, την αέναη αλλαγή, την χάρη, την κίνηση και την εναλλαγή των εποχών

Από τα κλάσματα ενέργειας που σχετίζονται με το Πνεύμα, σύμφωνα με την ΠΚΙ το πνεύμα του Ήπατος είναι το Hun  , που  κυβερνά τα πλάνα και την εξέλιξή μας στην ζωή. Είναι το πνεύμα που μας καθοδηγεί να σχεδιάζουμε τις κινήσεις μας βάσει του πεπρωμένου μας, ώστε να καταφέρουμε τελικά να το εκπληρώσουμε.

Η ενέργεια Hun σχετίζεται με την ικανότητα του ατόμου να τολμά να ανακαλύπτει και να αλλάζει τον κόσμο γύρω του και να προχωρά μπροστά έχοντας καθαρή θέαση (κυβερνά τα μάτια) του Ανώτερου Ορά-ματος (ορώ) θέτοντας και υλοποιώντας ωστόσο ρεαλιστικούς στόχους μέσω της ανά-ληψης απτής δράσης (χοληδόχος κύστη). Το εγγενές Όραμα και ο Ιδεαλισμός του Ήπατος, η ανάγκη του για Εντιμότητα και Καθαρή Θέαση της Αλήθειας καθώς και το Στρατηγικό του Χάρισμα να Αντικρύζει τη Ζωή από Ψηλά, να Διαβλέπει την Ευρύτερη Εικόνα, να Ατενίζει τον Μακρόκοσμο της Αιωνιότητας έχει την ανάγκη να γειωθεί πρακτικά και να υλοποιηθεί μέσα από την αποστολή και το έργο που αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας το άτομο, μεταμορφώνοντας ριζικά την κοινωνία γύρω του.

Χαρακτηριστικό της έκφρασης του Ήπατος είναι το ιδεώδες της  ιπποσύνης (chevalerie) ένας άτυπος και ποικίλος κώδικας δεοντολογίας που αναπτύχθηκε μεταξύ του 1170 και του 1220, ο οποίος ποτέ δεν αποφασίστηκε ούτε συνοψίστηκε σε ένα ενιαίο έγγραφο, που συνδέεται με το μεσαιωνικό θεσμό του ιπποτισμού. Οι συμπεριφορές των ιπποτών και των κυριών κυβερνώνταν από ιπποτικούς κοινωνικούς κώδικες. Τα ιδεώδη της ιπποσύνης διαδόθηκαν στη μεσαιωνική λογοτεχνία, ειδικά στην ύλη της Βρετανίας και στην ύλη της Γαλλίας, η οποία βασίστηκε στο Historia Regum Britanniae του Τζέφρεϊ του Μονμάουθ, το οποίο εισήγαγε το θρύλο του βασιλιά Αρθούρου, που γράφτηκε στη δεκαετία του 1130.

Γι αυτό και στους ανθρώπους με υπερέχουσα ιδιοσυγκρασία Ήπατος βλέπουμε έντονα την ανάγκη για Ρυθμό, Τελετουργία και Ισορροπία στη διαχείριση της καθημερινότητας τους, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η υγιής και η πρακτικά εφαρμοσμένη έκφραση της Ανώτερης Ιδέας που έχουν για τη Ζωή.

Στην ανεπάρκεια ήπατος ο άνθρωπος χάνει τη δυνατότητα της σύνδεσης με την Ανώτερη Φύση του, η ζωή μετατρέπεται σε μια μίζερη καθημερινότητα που περιορίζεται στην εκπλήρωση των βιωτικών στόχων, χωρίς να εκπληρώνεται η ανάγκη για Όραμα, Υπερ-οχή και Εντιμότητα. Πλήττεται σφοδρά και Αφοπλίζεται η Υπερηφάνεια του Στρατηγού να Υπ-ηρετεί, εξ΄ου και οι περιπτώσεις ατόμων όπως ο Ερνέστο Γκεβάρα, που όταν η καθημερνότητα τους παύει να εκπληρώνει την ανάγκη για Υπηρέτηση ενός Ανώτερου Οράματος είναι ικανοί να θυσιασουν τα πάντα για να το ξανακερδίσουν.

Στην υπερβολή του Ήπατος αντίθετα ο άνθρωπος κατακλύζεται από συνεπαρμένες ιδεαλιστικές τάσεις, χωρίς ωστοσο να αναλαμβάνει δράση προς κάποια κατεύθυνση με αποτέλεσμα την αναστολή του Στρατηγικού Πνεύματος Ήπατος που βιώνει πόνο και ματαίωση, επειδή αδυνατεί να εκφραστεί στην πράξη.  Είναι οι λεγόμενοι «επαναστάτες χωρίς αιτία» ή οι ονειροπόλοι με το σύνδρομο του Δον Κιχώτη ενός απλού αγρότη ο οποίος έχοντας διαβάσει πολλά βιβλία για τον ιπποτισμό, πιστεύει ότι είναι ιππότης και εφορμά στη μάχη σπάζοντας τα κοντάρια του πολεμώντας τους ανεμόμυλους, νομίζοντας ότι είναι Γίγαντες. Όταν η ενέργεια Hun γίνεται αδύναμη οι πρωτοπόρες τάσεις του ατόμου ατονούν, χάνεται το νόημα και ο στόχος στη ζωή, το άτομο νιώθει σαν να παραπατά σε έναν αφιλόξενο κόσμο.

Και ενώ σε συμφωνία με την ανώτερη οκτάβα έκφρασης του το Ήπαρ, συνυφασμένο με την εύθραστη φύση και την ευαλωτότητα της Άνοιξης εκφράζεται στην κυρίαρχη τάση από χαρακτηριστικά:

  • Ιδεαλισμού
  • Ιπποσύνης
  • Υπεροχής
  • Θυσιαστικότητας του Οράματος
  • Στρατηγικού Σχεδιασμού
  • Υπομονής
  • Συμπόνοιας
  • Ανεκτικότητας
  • Ενσυναίθησης
  • Συνεργατικού Πνεύματος

Στη Σκιώδη του πλευρά, όταν δηλαδή το άτομο δεν αναγνωρίζει συνειδητά το Δικαίωμα του να Υπάρχει, Να Έχει, Να Ζει, Να Αισθάνεται, Να Δρα, Να Συνδέεται, Να Εκφράζεται, Να Υποστηρίζει αλλά και να Υποστηρίζεται, Να Ανταλλάσει, Να Προσφέρει και Να Απο-λαμβάνει, Να Γνωρίζει, τότε η Έκφραση του  από αίσθημα Φόβου, Ανεπάρκειας και Μειονεξίας υιοθετεί τη Μάσκα της Ανωτερότητας, της Παντοδυναμίας και της Αυτάρκειας, τον Σκιώδη Ψυχισμό του Ήπατος που στην Yang-δηλαδή τη δυναμική εξωστρεφή- έκφανση του μπορεί να εκδηλωθεί ως:

  • Έντονος & ανεξέλεγκτος θυμός
  • Ευερεθιστότητα
  • Σωματική βία, λεκτική και συναισθηματικη βία
  • Ανυπομονησία
  • Συναισθηματικές εκρήξεις & ξεσπάσματα
  • Αλαζονεία της Υπεροχής
  • Αλαζονεία της Εξουσίας
  • Απολυταρχικό Πνεύμα
  • Θυμαπάτη της  Διανοητικής & Πνευματικής Ανωτερότητας
  • Θυμαπάτη του Δικαιώματος Ελέγχου της Ζωής των Αλλων

Ενώ στην Yin-την παθητική εσωστρεφή- έκφραση του μπορεί να εκδηλωθεί ως:

  •  Μνησικακία του πόνου
  •  Θυματοποίηση
  •  Χειριστικότητα, τάση για υπόγειο έλεγχο της Ζωής των άλλων
  • Συναισθηματική χειραγώγηση
  • Υπόγεια απωθημένη βία & κτητικότητα

Για την εξισορρόπηση των λειτουργικών αλλά και ψυχολογικών λειτουργιών του Ήπατος, πέραν των θεραπευτικών πρακτικών που συστήνονται από την Παραδοσιακή Κινεζική αλλά και την Ταοιστική Ιατρική ( βλέπε Ηγετικό Πνεύμα & Λήψη Αποφάσεων), είναι σημαντικό ο άνθρωπος να βρει έναν τρόπο γνήσιας συνδιαλλαγής με την πραγματική του Φύση, με την ατομική του ιδιαιτερότητα, μαθαίνοντας να ζητά βοήθεια όταν αδυνατεί να προσεγγίσει τα αχαρτογράφτα νερά της Υποκειμενικότητας του.

Να βρει τρόπο να συνδιαλλαγεί με την με την Αλήθεια μέσα του όπως ακριβώς είναι πέρα από τους Φόβους, τις Ταυτίσεις Προτύπων και τις Απαρέσκειες του, να βρει τρόπο να Συν-δεθεί με τους Ανθρώπους γύρω τους από μια βάση Ισο-τιμίας και Ισότητας και όχι να Αναγαγει τον Εαυτό του σε Σύμβολο, σε Ιδέα, σε Αρχέτυπο, επιχειρώντας να Ξε-χωρίζει από Φόβο να αφεθεί στην ανθρώπινη συσχέτιση και σύνδεση.
Να μπορεί να Παραδοθεί α-μαχητι στη Ροή της Ζωής.

 

Write A Comment

9 + seventeen =